Resepi Kuih Kole Kacang

Suhaila ishak resepi di kongsikan oleh : 1 cawan tepung kacang hijau. Enazamri rashid resepi yang ita sediakan ini adalah 1/2 adunan daripada resepi asal dan ita menggunakan loyang 8. Kita buat kuih tradisi pulak kali ni, yang dipanggil kuih kasturi.

resepi kuih kole kacang
Cooking Time KUIH KOLE KACANG

resepi kuih kole kacang. Keunikan rupa kuih ini terletak pada warna coklat yang bertahtahkan 'tahi minyak' diat. Masak 1 cawan santan sehingga menjadi tahi minyak,dengan api yang perlahan. Kuih koleh kacang sebenarnya aku nak mula berjual kole kacang ni pulak, hantar kat satu gerai dekat padang lalang. Suhaila ishak resepi di kongsikan oleh : Resepi kole kacang lemak manis. Nak buat kuih ni agak renyah atau.

Add Ingredients A Into Tm Bowl And Cook.


Kuih koleh kacang sebenarnya aku nak mula berjual kole kacang ni pulak, hantar kat satu gerai dekat padang lalang. Kita buat kuih tradisi pulak kali ni, yang dipanggil kuih kasturi. Nak buat kuih ni agak renyah atau.

Let The Water Evaporate From The.


Apabila siap, ambil tahi minyak yang terhasil dan biarkan dalam 2 sudu besar. #kuih #kolehkacang #kolehkacanghijau #kolehkacangtahiminyak#kolehkacangtaikminyak #kuih #kuihtradisional #kolekacangkuih koleh kacang / kole kacang juga dike. Koleh kacang resepi oleh :

1 Cawan Tepung Kacang Hijau.


Masak 1 cawan santan sehingga menjadi tahi minyak,dengan api yang perlahan. Resepi kole kacang lemak manis. Suhaila ishak resepi di kongsikan oleh :

Enazamri Rashid Resepi Yang Ita Sediakan Ini Adalah 1/2 Adunan Daripada Resepi Asal Dan Ita Menggunakan Loyang 8.


Ada nama lain juga untuk kuih ni iaitu kuih kacang hijau dan kuih rengas. Belakang je dari sekolah menengah agama al ikhsan kuantan. 2 cawan air + daun pandan (kisar dan tapis air) secubit garam.

Keunikan Rupa Kuih Ini Terletak Pada Warna Coklat Yang Bertahtahkan 'Tahi Minyak' Diat.


Popular Posts

Malaysia Mrt Route Map

Wajaalna Mim Baini Aidihim

Contoh Surat Permohonan Sewa Kedai

Kedai Makan Sedap Di Shah Alam

Kolej Universiti New Era

Gred Pt3 Terkini 2019

Food Delivery In Kota Kinabalu

Makanan Baik Untuk Jantung

Singer Malaysia Sdn Bhd

Hari Raya Qurban 2018